1964: סטרווינסקי מפשיר את ירושלים

"איגור סטרווינסקי הפשיר אמש את הקהל הירושלמי מקפאונו.  קהל זה, הנוהג קמצנות במתן תשואות  למנצחים ותזמורות , שינה הפעם טעמו וקידם את הישיש בתשואות סוערות."

ב-1964 היתה התזמורת חלק מאירוע מוסיקלי היסטורי של ממש: ביצוע בכורה עולמי לקנטטה אברהם ויצחק מאת סטרווינסקי, שנערך בבנייני האומה בירושלים ב-23 באוגוסט במסגרת הפסטיבל הישראלי, ושנית למחרת היום באמפיתאטרון בקיסריה. על הביצוע ניצח המנצח האגדי רוברט קראפט, בקונצרט בוצעה גם יצירתו של סטרווינסקי סימפוניית תהילים, ועליה ניצח סטרווינסקי בעצמו.

למעשה, היתה תכנית הקונצרט מורכבת מיצירותיו של סטרווינסקי בלבד, וכללה גם את הקפריצ'יו לפסנתר ולתזמורת של סטרווינסקי ווריאציות על הקוראל משמי מרום מאת באך..

צבי לביא, שהיה מבקר המוסיקה של "מעריב" באותם שנים, הרחיב על סידורי הבמה המיוחדים (מדרגה, כסא) שהוכנו לכבוד סטרווינסקי, שהיה כבר אדם מבוגר והסתייע במקל הליכה.

הקונצרט ריגש מאוד את  קהל התזמורת, כמו גם את חברי התזמורת עצמם,  ואלו וגם אלו הרעיפו על סטרווינסקי תשואות שנמשכו דקות ארוכות – כעדים לאירוע היסטורי שהפגיש את התזמורת עם מי שנחשב בעיני רבים כמלחין הגדול של המאה ה-20. אלו שהיו שם מספרים כי המלחין הנודע ענה באותו המטבע, וכך גם עולה מן הביקורת שלפניכם.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s